SLIKARSTVO
G R A F I K A
SKULPTURA 
O  S  T  A  L I
M  E  D  I  J  I
G A L E R I J A   S A V R E M E N E   U M E T N O S T I  
K e j  K o l a  s r p s k i h  s e s t a r a  1 / I I
1 8 0 0 0  N i š
S r b i j a
T e l .   + 3 8 1 1 8 5 1 3 7 0 1 :   5 1 2 6 4 0
F a x . + 3 8 1 1 8 5 1 2 6 4 2
ww.gslunis.org
G A L E R I J A   S R B I J A     2 0 0 9
Pregled izlozbi u 2012. po izlozbenim prostorima
(kliknuti na sliku)
BRANKO NIKOLOV

Umetnicki projekt
"Nema nikog kod kuce"

Galerija "Srbija" 13.11-6.12.2009
Prisustvo kao odsustvo
doc. dr Davor Dzalto

Umetnicki projekat Branka Nikolova "nema nikog kod kuce", obuhvata tri segmenta: objekte uzete sa stvarnih lokacija (vrata i potporni stubovi napustenih kuca), povrsine starih zidova (u formi printa) i napustena pticija gnezda (takodje print).

Ovakvim pristupom umetnik polazi od fotografskog sloja kao neke vrste ready-made objekta, koji se u neizmenjenom obliku prenosi u prostor galerije. Vrata bivaju skinuta sa napustenih kuca kao cinjenica postojanja konkretnog (i napustenog) objekta, ali i kao simbolicno uklanjanje poslednje barijere koja cuva intimni prostor napustenog domacinstvaod konstatovanja faktickog stanja praznine. Vrata tih objekata bivaju nakon topga preneta u galeriju u kojopj vrese estetsku funkciju putem forme, boje, teksture i velicine koju imaju: ali i znacenjsku kao neposredan svedok jednog istorijskog, socijalnog i kulturnog procesa.

Preko printova, u ovaj projekat ulazi i tema reprezentacije kao umetnicke strategije. Faktografija zida biva transponovana u dvodimenzionalan prostor printa, koji je uvek na granici apstraktnog i matematickog. Igra faktografskog i umetnicki-apstraktnog je jedna od Brankovih omiljenih tema u grafici. Povod za igru je uglavnom tekstura predmeta i materijala. Svoje bogato iskustvo u medijumu grafike, koje je rezultiralo izuzetnorafiniranim likovnim ukusom i senzibilitetom, Nikolov sada transponuje u novi kontekst, povezujuci graficki izraz, formu instalacije i angazovanpst tematike.

Narativni sloj ovog projekta se moze iscitavati i putem prikaza napustenih gnezda. Ovaj motiv u celu postavku unosi element gradacije koje se ogleda u stepenovanju apstraknosti motiva. Motiv pocinje da se manifestuje artefaktom lociranim in sity, a zavrsava se alegorijskim prikazom apstarahovanog motiva gnezda. Upravo ovaj deo postavke kombinujenajapstraktniji sa najsenzitivnijim pristupom samoj temi napustanja i seljenja, cija posledica je fakticka praznina koja biva ozivljena cisto likovnim sredstvima.

Izlozba markira jedan novi umetnicki pristup u opusu Branka Nikolova. Ovom postavkom on pravi korak dalje, kombinujuci majstorstvo grafickog izraza sa otvorenijom strukturom umetnicke postavke.
Galerija "Srbija" - retrospektivna izlozba Miodraga B. Protica - doajena srpske umetniceke scene, likovne kritike i teorije umetnosti.

Izlozbu, ciji je naziv "Tamo gde humanizam pocinje ..." cini ukupno 46 slika i akvarela, nastalih u periodu od 1953. godine do danas. Istoricar umetnosti Ljubica Miljkovic, muzejski savetnik u Narodnom muzeju u Beogradu, je u saradnji sa Miodragom B. Proticem sacinila izbor radova od kojih vecina pripada kolekciji samog autora, 8 slika je iz fonda narodnog muzeja a 3 iz fonda Muzeja savremene umetnosti u Beogradu.

Miodrag B. Protic je ucestvovao u osnivanju Galerije savremene likovne umetnosti u Nisu (1970), bio je ucesnik likovne kolonije u sicevu (1971). u fondu niske Galerije nalazi se njegova slika Crni leptir a u kolekciji Narodnog muzeja u Nisu slika Crna katedrala.

Ova izlozba je prvo retrospektivno predstavljanje opusa Miodraga B. Protica u Nisu. Ona svedoci o postepenim i diskretnim promenama u individualnom likovnom izrazu utemeljenom na principima geometrijske apstrakcije i minimalizma. Istovremeno, izlozba je koncepcijski osmisljena tako da komparacijom monumentalnih uljanih slika i akvarela (predlosci manjih dimenzija) istog motiva, pruza uvid u neposredan tok likovnog razmisljanja i finalani nastanak umetnickih dela.

Izlozbu je uz prisustvo autora otvorio profesor dr. Jerko Denegri.

Milica Todorovic
umetnicki direktor
GSLU Nis
U sredu., 9. septembra u galeriji "Srbija" s pocetkom u 20 sati svecano otvaranje izlozbe grafika i crteza Miodraga Dada Djurica. Izlozbu zajednicki organizuje Galerija savremene likovne umetnosti iz Nisa, Francuski kulturni centar i galerija "Viskonti" iz Ljubljane.

Miodrag Dado Djuric je rodjen na Cetinju 1933. Diplomirao je 1956. na akademiji likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Marka Celabonovica. Sa Sejkom, Sinisom Vukovicem i Urosem Toskovicem jos od 1953. cinio je jezgro grupe "Medijala". Zahvaljujuci podrsci i pomoci prof. Celabonovica 1956. odlazi u Pariz gde je prvih godina radio kao stampar u jednoj litografskoj radionici. tamo upoznaje slikara Zana Dibifea i galeristu Daniela Kordiea. Vec 1958. realizovao je prvu samostalnu izlozbu u Parizu. Boravio je u Njujorku i u centralnoj Africi. 1970. godine u Nacionalnom centru za savremenu umetnost u parizu imao je prvu veliku retrospektivnu izlozbu. Izlagao je i u Frankfurtu, Njujorku, Roterdamu, Briselu...

Vec gotovo pedeset godina zivi sa svojom porodicom u mestu Eruval, osamdesetak kilometara od Pariza u "dobrovoljnom umetnickom izgnanstvu". Vrlo retko dolazi mada kako kaze "nikada se nije izlecio od melanholije za zavicajem".

Njegova dela nalaze se u zbirkama mnogih svetskih muzeja a od 2001. svrstane su u stalnu postavku centra "Zorz Pompidu" u parizu. Na ovogodisnjem Bijenalu u Veneciji Dado Djuric ciklusom "Zorzi elegije" predstavlja Crnu Goru.

Jedan je od najistaknutijih predstvanika nadrealisticke figuracije. Smatara se da je pored Salvadora Dalija, Dado jedan od najzasluznijihj za sirenje i uticaj nadrealizma u savremenim likovnim tokovima. Ikonografija Dadove umetnosti je prilicno uznemirujuca i uzasavajuca. to je svet deformisanih figura, covekovih bica brojnih udova ili imaginarnih stvorenja hibrida ljudi i zivotinja. Slikarstvo halicunacije sredstvo je zapravo da se ucine vidljivim nevidljive pojave duhovno posrnulog sveta. Njegove vizije mozemo doziveti i kao borbu za spas ljudskih vrednosti od neljudskih sila, katastrofa, ubijanja i smrti. Dadova umetnost oblikovana je kompleksiniom zivotnim iskustvom sticanim u razlicitim sredinama i uslovima ali i sam umetnik je cesto isticao presudnost znacaja utisaka i secanja iz detinjstva ("Citavo moje slikarstvo izvadjeno je iz Crne Gore, ja cupam te slike iz Crne Gore").

Dadov likovni rukopis podrazumeva virtuozne crtacke elemente, naizgled haoticnu a sustinski precizno promisljenu kompoziciju, selektivnu izradu prefinjenih detalja, lakoca poteza ... jednom recju vrhunski estetizam.

Iako slikar po osnovnoj vokaciji Dado Djuric se oprobao u skoro svim likovnim  disciplinama i tehnikama. radi i murale, kolaze, skulpture, bibliofilske knjige, gvaseve, keramiku, skulpture-objekte...

Od 1980. godine dado Djuric se posebno fokusirao na grafiku i crtez. Iz tog vremena su i grafike radjene tehnikom bakroreza iz ciklusa "Za Zivu I Lazara" koje pripadaju privatnoj kolekciji gospodje Zive Skodlar Vujic i gospodina Lazara Vujica a koje ce uz jos 6 gvaseva ciniti izlozbu u Nisu. naziv izlozbe je "Svetlost tame" a trajace do 30. septembra.

za GSLU Nis
Milica Todorovic
DOBRODOŠLI U GETO
Boban Savic Geto
Galerija "Srbija", Niš


U utorak, 18. avgusta, sa pocetkom u 19h,
svecano je otvorena izložba
"DOBRODOŠLI U GETO: Boban Savic Ilustracija/Strip/Koncept art",
u Galeriji  "Srbija", Trg kralja Milana br. 13, Niš

U  organizaciji Anonymous said:, Beograd, Niškog kulturnog centra i Kontra Studija Niš, u Galeriji savremene likovne umetnosti, Niš (Galerija Srbija, Trg kralja Milana br. 13, Niš) u utorak, 18. avgusta bice otvorena prva retrospektivna izložba jednog od najznacajnijih ilustratora sa ovih prostora, Bobana Savica Geta.

Retrospektiva je podeljena u cetiri segmenta, koja obuhvataju cetiri discipline u okviru kojih autor razvoja svoj vizuelni izraz - crtež/skica, ilustracija, strip i koncept art. Na izložbi ce biti predstavljeno više od stotinu radova, tako da ce posetioci imati jedinstvenu priliku da po prvi put dožive originalne ilustracije objavljene u Politikinom zabavniku, ilustracije Tolkinove novele "Farmer Gil od Buta", Richarda Bacha "Galeb Džonatan Livingston", sagledaju gotovo celokupnu strip produkciju, ukljucujuci i do sada još nevidjene table stripa iz strip albuma "Hieronymous Bosch", do detaljnog predstavljanja procesa rada na realizaciji vizuelnih efekata za film "Carlston za Ognjenku".

Izložba se održava i kao deo prate?eg programa manifestacije "Filmski susreti".
Nakon prve retrospektive u Nišu, tokom prve polovine naredne godine predvidjena je organizacija ove izložbe i u Beogradu.

*****

Boban Savic Geto rodjen je 1972. godine u Aleksincu. Posle detinjstva provedenog u Nišu, Boban se seli u Beograd. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na Odseku za slikarstvo, a magistrirao ilustraciju na Beogradskom fakultetu primenjenih umetnosti. Bavi se ilustracijom knjiga, a ilustracije je redovno, od 1993. do 2003. godine objavljivao u "Politikinom zabavniku". Njegove su ilustracije dva puta objavljene u cuvenom americkom godišnjaku posvecenom ilustraciji - "Spektrumu". Stripove je objavljivao u ?asopisima "Tron", "Strip Manija", "Bager"...  Autor stripova "Orbis", gost-umetnik u serijalu "Tajna istorija - Gral Monsegira", "Hieronymous Bosch" … Art direktor vizuelnih efekata za film "Carlston za Ognjenku". U svim oblastima postavio svetske standarde.

Organizacija izložbe: Anonymous said:, Beograd, Niški kulturni centar, Kontra Studio, Niš, Galerija savremene likovne umetnosti Niš

Realizaciju izložbe je podržao Savet za kulturno stvaralaštvo grada Niša.
Podrška izložbe Deltagraf, Leskovac, Frame Art i Bluepen
Zauzimajuci istaknuto mesto na nasoj umetnickoj sceni Milena Jeftic Niceva Kostic se gotovo cetrdeset godina podjednako uspesno bavi likovnom i primenjenom umetnoscu. Realizovala je 47 samostalnih izlozbi u mnogim gradovima Srbije ali i u Parizu, katovicama, tel Avivu, Sidneju. Ucestvovala je na vise od 150 kolektivnih izlozbi.

Dobitnik je ukupno 33 nagrade za scenografiju, kostimografiju, crtez, slikarstvo. Medju nagradama izdvajamo: Godisnje nagrade ULUPUDS-a  (1971, 1991, 1999), Sterijinu nagradu (1982), Nagradu Oktobarskog salona (1999), Nagradu ULUPUDS-a za zivotno delo (2008). Njena dela se nalaze u zbirkama muzeja i galerija u Beogradu, Novom Sadu, Zrenjaninu, Somboru, Kragujevcu, Jerevanu, Tel Avivu, Bankoku ...

Bila je ucesnik Likovne kolonije u Sicevu 2007 godine. Ovog puta Milena JNK se niskoj likovnoj publici predstavlja slikama koje pripadaju ciklusima Cvetanje i Tropi a nastale su tokom poslednjih deset godina.

Milena Jeftic Niceva Kostic u prirodi nalazi osnovnu inspiraciju ali se svesno odrice deskriptivno - ilustrativnog pristupa motivu, opredeljujuci se za transponovanje visokog stepena. Prirodno gubi svoju prepoznatljivost na njenim delima i postaje uvelican delic prirode neogranicen i bogat znacenjima. Tako slike iz ciklusa cetanje, lisene grafizma klasicnog crteza podrazumevaju krajnje redukovanje oblika, istrazivanje tekstualnog bogatstva, opredeljenje za asocijativnost, za ekspresivnost boje. Njena cvetana polja sa cvetovima koji gube svoju materijalnost i cvrstinu, postaju neobicne vizije ispunjene vibracijama, kretanjima i oslobadjajucom svetloscu.

Dematerijalizacija motiva precena je materijalizacijom samog slikarskog postupka. U duhu neopoentilizma Milena JNK kratkim potezima razlicitih pravaca gradi mrezastu fakturu, pretvarajuci povrsinu slike u raskosno koloristicko tkanje bogato u pasti i inventivno u izboru boja. bezbroj raznobojnih, materijom gustih a posebno grupisanih poteza, poput listova u nekoj velikoj krosnji, krece se i razdvajaju u forme bez konture i cvrstog oblika, stvarajuci vibrantne povrsine koje donose uzbudljivu likovnu lepotu.

Najnovije slike iz ciklusa Tropi sazdane na sinergiji kolorizma i ekspresionizma izraza, pokazuju postepene promene u samom slikarskom postupku. Napustajuci poentilisticki pristup umetnica se opredeljuje za duzi potez koji, poput konturalnog crteza, preciznije definisu formu.

Slike Milene Jeftic Niceve Kostic u likovno formalnom pogledu balansiraju izmedju apstrakcije i asocijacije, njihov osnovni ton je poetski. Umetnica vodi analiticki i sinteticki dijalog sa prirodom razlicitog podneblja, podsecajuci nas na gotovo u savremenom svetu, potisnutu misao o prirodi kao jednim istinskim i pravim covekovim utocistem. Okruzeni njenim platnima ispunjeni ste osecanjem zadovoljstva, iznova svesni lepote i bogatstva carstva prirode.

Izloba ce trajati do 16. juna 2009.

Milica Todorovic
U utorak 2. juna 2009. s pocetkom u 19 sati u Galeriji "Srbija" je otvaranje izlozbe

"TELENOROVA KOLEKCIJA SAVREMENE SRPSKE UMETNOSTI"

telenorovu kolekciju cine slike, skulpture, prostorne instalacije i fotografije poznatih ali imladih neafirisanih umetnika. Kolekcija predstavlja referentan pregled novije srpske umetnosti sa vise od 160 radova 55 domacih stvaralaca a formirana je u saradnji Telenor fondacije i remont nezavisne umetniceke asocijacije.

U kolekciji se izmedju ostalih nalaze i dela Rase Todosijevica, Mradjana Bajica, Milete Prodanovica, Zdravka Joksimovica, Aleksandra Rafajlovica, Srdjana Djileta Markovic, Mihaila Milunovica ... dok su od niskih umetnika zastupljeni Perica Donkov i Boris Kandolf.

Telenorova kolekcija predstavlja prvo sistematsko ulaganje jedne kompanije u savremenu srpeku umetnost. Izlozba ove kolekcije je nakon Beograda / Paviljon "Cvjeta Zuzoric"/ bila realizovana u Novom Sadu, Vrscu i Cacku. Ovakvim prezentovanjem kolekcije Telenor zeli da doprinese decentalizaciji kulturnog zivota.

Posetiocima izlozbe, korisnicima Telenor mreze, bice omoguceno da preko blututa preuzmu podatke o Kolekciji. Slanjem SMS poruke sa tekstom DELO (i broj rada iz legende) na broj 6363 korisnici ce dobiti detaljne informacije o umetnicima i delima.

Kolekcija je dostupna kao virtuelana galerija na sajtu kompanije www.telenor.rs/kolekcija

Izlozba ce trajati do 23. juna 2009. godine.
U cetvrtak 7.maja u 20 sati u galeriji "Srbija" svecano otvaranje izlozbe MIlosa Sobajica. Nas renomirani umetnik ce izloziti svoje najnovije radove koji pripadaju ciklusu simbolicnog naziva Poslednji korak.

Milos Sobajic je rodjen u Beogradu. Skolovao se u rodnom gradu, u Istambulu, Tel Avivu i Niksicu. Diplomirao je 1970. na akademiji likovnih umetnosti u Beogradu. Godine 1972. posao je da poseti Pikasovu izlozbu U Parizu i ostao da zivi u gradu koji je svetska prestonica umetnosti. Posednjih godina, tacnije 2005. bavi se i pedagoskim radom. Profesor je slikarsta na Luksun Akademiji u Senijangu (Kina). Profesor je i dekan Fakulteta za umetnost i dizajn, Megatrend univerziteta u beogradu. Priredio je vise od 70 samostalnih izlozbi u mnogim zemljama sveta: U Francuskoj (Pariz, Ruen, Tur, Montpeline, Strazbur), SAD (Njujork, los Andjeles, Cikago), Italiji (Strez, Ankona, Rim, venecija), Nemackoj, Belgiji, Grckoj, Kini, Rusiji ... kao i u mnogim gradovima Srbije i Crne Gore. Ucestvovao je na vise od 400 kolektivnih izlozbi u zemlji i inostranstvu. Predstavljao je nasu zemlju na Bijenalu u Veneciji 1995. godine. Njegova dela se nalaze u zbirkama i kolekcijama tridesetak muzeja.

Milos Sobajic pripada uskom krugu nasih najznacajnijih umetnika. Uz to on je umetnik istaknute medjunarodne reputacije. O radu gospodina Sobajica objavljeno je vise od 600 tekstova uglednih likovnih kriticara, filozofa, knjizevnika.

Pojmovi koji mozda najblize opisuju slikarstvo Milosa Sobajica su dinamika, energija, drama koja evoluira do besa, bunt, nepristajanje na pokor i apstinenciju. Likovna sredstva kojima umetnik ostvaruje ovkve impresije su siguran a ne nametljiv crtez, dinamicni ritam masa i povrsina, kolorit i pre svega silovit i snazan gest. Gotovo konstantno interesovanje za pokret i brzinu sredinom devedesetih Milosa Sobajica odvodi u todimenzionalni oblik - u skulpturu i u noveodlike umetnickog izrazavanja takozvane prosirene medije (objekte i instalacije). Iako su promene u ontoloskom statusu likovnog medija i brisanje strogih granica medju njima karakteristike globalnih kretanja u umetnosti poslednjih dvadesetak godina u slucaju Milosa Sobajica ove promene nisu plod "trendovskog" uklapanja vec logicna posledica razvoja individualnog stila, traganje za inovativnim resenjima. Slike, skulpture i objekti Milosa Sobajica su u apsolutnom stilskom i duhovnom jedinstvu sto nesumnjivo potvrdjuje ova izlozba.

izlozbu cine najnovije slike, fotografije sa slikanim intrevencijama u vidu crteza i skulpture/ objekti koje umetnik premijerno izlaze upravo u nisu. Osnovna motivska preokupacija ovog ciklusa su donji ekstremiteti (u raskoraku, s otvorenim ranama, u tetamorfozi do figure). Simbolican naziv ciklusa "Poslednji korak" na svom semantickom nivou pruza mogucnosti za razlicite interpretacije i tumacenja. Likovnost ovih dela temelji se na ubedljivoj vizuelnoj ekspresivnosti a pociva na hrapavoj i guboj teksturi, gustini bojenih slojeva i neobicnoj kombinatorici materijala uz upotrebu razlicitih cevi i gotovih predmeta. Dinamizam pokreta, ekspresivnost forme monumentalne dimenzije cine da ova dela dozivljavamo kao simbiozu nasih strahova, patnji ili revolta.


Milica  Todorovic
umetnicki direktor
Galerije SLU Nis
Galerija "Srbija" - 13. mart

TEMATSKA IZLOZBA PLAKATA IZ SOFIJE /BUGARSKA/ U OKVIRU MEDJUNARODNOG TRIJENALA SCENSKOG PLAKATA POD NAZIVOM:

"PISMA BUGARSKE AZBUKE - AZBUKA EVROPE"


U galeriji Srbija je u toku izlozba plakata u okviru medjunarodnog trijenala pozorisnog plakata u kome ucestvuju poznati umetnici iz razlicitih zemalja i kontinenata. Izlozba se sastoji od 30 plakata - koliko i slova bugarske azbuke. Saki umetnik je autor jednog plakata - slova, odredjen zrebanjem od strane medjunarodnog zirija V trijenala oktobra 2007 u Sofiji. Svi plakati su cetvorobojni, formata 70 x 100 cm, jednakog tipografskog resenja i ogranicenog tiraza.

Izlozba ujedinjuje angazovanje 30 umetnika iz 20 zemalja /Poljska, velika Britanija, Svajcarska, Francuska, Finska, Japan, nemacka, amerika idr./ (27 svetski poznatih grafickih dizajnera + trojica bugarskih autora od kojih je jedan debitant) za stvaranje kolekcije plakata posveceni Bugarskoj i njenoj kulturi kroz temu unikatnosti i univerzalnosti citilicne azbuke - jedne od tri pisma u evropi. Predstavnik srbije je Miodrag Bata Knezevic, akademski slikar graficar. Izlozba je u protekloj godini predstavljena u spaniji (Madrid), Francuskoj (Pariz deo programa Evropske sezone umetnosti), SAD (Njujork), Japan (Tkijo, Muzej stamparstva 2009. godine januara, Srbija (Nis, galerija Srbija), Pariz u zgradi UNESCO februara - marta 2009. godine. Izlozba je organizovana kao rezultat dugogodisnje saradnje Galerije savremene likovne umetnosti iz Nisa i Udrtuzenja likovnih umetnika Bugarske iz Sofije.

13. mart /petak/ u 19 casova u Galeriji SRBIJA Galerija sveremene likovne umetnosti Nis organizuje svecano zatvaranje Izlozbe na kome ce ucestvovati organizatori iz Bugarske: Bozidar Ikonomov, Bozidar Janov, Albena spasova, predstavnik Srbije: Miodrag Bata Knezevic, a ocekuje se i dolazak gospodina Georgija Jurukova, konzula Republike Bugarske kao i gospodina Jorgosa Psijahisa, konzula republike Grcke.
dr Nikola Dedic
predavanje "Sta je konceptualana umetnost?"

Predavanje je deo projektya GSLU Nis "Konceptualna umetnost" i simbolicno ce oznaciti zatvaranje izlozbe "Konceptualna umetnost - Arhiv dokumenata, informacija i umetnicka dela 1968 -2007"

Nikola dedic je diplomirao i magistrirao na katedri za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu. Doktorirao je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu 2008. godine. najmladji je doktor nauka u Nisu. Predavac je na grupi za zurnalistiku Filozofskog fakulteta u Nisu i na interdisciplinarnim postdiplomskim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu. Autor je knjige Ka radikalnoj kritici ideologije: od socijalizma ka postsocijalizmu i Utopijski prostori umetnosti i teorije posle 1960 godine i koautor knjige Evropski konteksti umetnosti XX veka u Vojvodini.
"KONCEPTUALNA UMETNOST"

Galerija "SRBIJA" , 28. i 29. januar 2009. u 19 sati

Program cine  predavanje, izložba i promocija knjige

Predavanje "ISTORIJA I TEORIJA KONCEPTUALNE UMETNOSTI" - predavac dr. Miško Šuvakovic.  Usmeno izlaganje potkrepljeno je i ilustrovano brojnim primerima koji ce biti emitovani na video bimu

Izložba "KONCEPTUALNA UMETNOST  -  Arhiv dokumenata, informacija i umetnickih dela 1968 - 2007" - sadrži izbor primera istorijske konceptualne umetnosti iz privatnih kolekcija. Predstavljaju se najvažnije prakse analiticke, politicke i bihevioralne konceptualne umetnosti. Izložba sadrži tekstualne i dijagramske konceptualne radove, casopise, knjige umetnika i plakate sledecih autora: Joseph Beuys, Sol LeWitt, Art&Language, Joseph Kosuth, Mangelos, Lawrence Weiner, Robert Barry, Grupa OHO, Goran Trbuljak, Mladen Stilinovic, Braco Dimitrijevic, Radomir Damjanovic,   Grupa E, Marina Abramovic, Raša Todoosijevic, Neša Paripovi?...

Knjiga "KONCEPTUALNA UMETNOST" autora dr Miška Šuvakovica - tumaci istoriju i teoriju konceptualne umetnosti u svetu i bivšoj Jugoslaviji. Razmatraju se umetnicke pojave koje predhode konceptualnoj umetnosti ( dada, umetnost posle enformela, novi realizam, neodada, fluksus, pop art) istorijska konceptualna umetnost (1966 - 1978) i umetnost posle konceptualne umetnosti (postkonceptualizam, neokonceptualizam i umetnost u doba kulture.
U promociji ce pored autora ucestvovati  i  Živko Grozdanic i Dragomir Ugren - direktor i kustos Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, koji je izdavac knjige

Suorganizatori programa:

Galerija savremene likovne umetnosti Niš
Zlatni rudnik - projekat koji realizuje Odbor za gradjansku inicijativu a koji finansijski pordžava švajcarski program za kulturu Pro Helvecija i SCP
Niški kulturni centar - redakcija likovnog programa
U petak 9. januara 2009. u galeriji "Srbija" s pocetkom u 19 sati, je otvaranje izložbe skulptura i grafika Dragiše Obradovica, umetnika starije generacije iz Vrnjacke Banje. Dragiša Obradovic je rodjen 1943. u selu Pepeljevac kod Kruševca. Diplomirao je 1966. na vajarskom odseku Akademije likovnih umetnosti u Beogradu. Magistrirao 1975. na FPU u Beogradu.

Clan je ULUS-a od 1967.godine. Bio je upravnik kulturne ustanove"Zamak kulture" u Vrnjackoj Banji. Od 1997. profesor je na Fakultetu umetnosti u Prištini, kasnije Zvecanu. Po pozivu predaje vajanje na FU u Nišu. U okviru projekta sinteze i kulture prostora pokrenuo je i organizovao u Vrnjackoj Banji: Bijenale jugoslovenske skulpture u pleneru, Vajarski simpozijum, graficku radionicu i školu grafike, Festival mladih, Školu za likovne talente a od 2000. god. sa akademikom Svetozarom Arsicem Basarom i Atelje "Basara-Obradovic" za mlade vajare.

Cetrdeset puta samostalno izlagao u mnogim gradovima Srbije i bivše Jugoslavije. Ucestvovao na više od 200 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je 10 nagrada i priznanja medju kojima su i zlatna znacka KPZ Srbije (1984), Nagrada SUBNOR-a za dostignuca u kulturi i više otkupnih nagrada. Sedam njegovih skulptura nalazi se u slobodnom prostoru. Autor je više memorijalnih spomenika i obeležja. Izložba u Nišu je retrospektivnog karaktera i cine je crteži radjeni tušem, olovkom ili kredom na papiru a nastali u periodu od 1974. do 2000 god. kao i cetvresetak skulptura izvedenih u drvetu ili mermeru u periodu od  1970. do 2005. Vajarski izraz Dragiše Obradovica u inspirativnom pogledu pociva  na ljudskoj figuri i liku  a u stilskom temelji se na sublimaciji i redukciji forme, izbegavanju deskripcije, zatvorenom volumenu plitkih, diskretnih ureza.
G A L E R I J A  
S A V R E M E N E  
U M E T N O S T I